به گزارش خبرنگار خبرآنلاین , نوا، دختر مبتلا به سندروم داون، صادقانه از آرزوهایش می‌گوید: هم می‌خواهم نمایشگاه نقاشی برگزار کنم، هم این که مادر شوم.

فهیمه حسن‌میری: در هفته‌ای که گذشت،‌ نوا میهمان کافه‌خبر بود؛ یک میهمان ویژه با 47 کروموزم که باعث شده او و و افراد مثل او مبتلایان به سندروم داون نام بگیرند. نوا و پدرش، تابلوهای نقاشی‌ او را هم آورده بودند، که نشان می‌داد باورهایی که درباره ناتوانی مبتلایان به سندروم داون وجود دارد چقدر نادرست است. موضوعی که دکتر آزاده عباس‌زاده هم بر آن تاکید کرد.

او از دیوار 47 گفت که در شهرهای مختلف برای هنرنمایی افرادی با 47 کروموزوم ایجاد شده تا دیگران بیشتر با آنها آشنا شوند و سندروم داون را دقیق‌تر و بهتر بشناسند. آنها گله‌هایی هم داشتند، از مسئولان که به این بیماران رسیدگی نمی‌کنند؛ همچنین گلایه‌ از سلبریتی‌ها و افرادی که قرار بوده صدای مبتلایان به سندروم داون باشند اما آنها را نادیده گرفته‌اند. و البته، نوا، دختر مبتلا به سندروم داون، خیلی صادقانه از آرزوهایش هم حرف زد.

این گفتگو را که در کافه‌خبر با حضور دکتر آزاده عباس‌زاده، موسس انجمن فرشتگان دیوار 47، نوا دختر مبتلا به سندروم داون و پدرش رامین وثوق و همچنین محمدرضا مقیسه نیکوکار انجام شد، در ادامه بخوانید.

لینک خبر

درباره دکتر آزاده عباس زاده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A