سازمان زیباسازی شهرداری رشت، همایش افتتاح اولین “دیوار ۴۷” رشت را برای حمایت از مبتلایان به سندروم داون صبح روز پنجشنبه 94/7/16 با حضور دکتر آزاده عباس زاده، بنیانگذار دیوار ۴۷ کشور، دکتر ثابت قدم شهردار رشت، اعضای شورای شهر رشت و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران کشوری و استانی در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار نمود.

این همایش شهردار رشت ضمن خوشامدگویی به مهمانان و حاضرین در همایش به اهمیت و ضرورت مشارکت مردمی و اجتماعی در توسعه و ترویج فرهنگ اشاره کرده و گفت: یکی از دغدغه های فرهنگی و اجتماعی ما همکاری و همراهی اجتماعی با سازمان های مردم نهاد است و بر این اساس سعی نموده ایم با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری رشت نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ شهر و شهرسازی گام مؤثری برداریم.

دکتر ثابت قدم افزود: یکی از رویکردهای شهرداری رشت در این راستا این است که فضا و بستر را به گونه ای فراهم کندکه همه اقشار مشارکت داشته باشند و برخی افراد بخاطر داشتن موارد خاص خود را جدا از سایرین نبینند و احساس تنهایی نکنند.

وی اضافه کرد: ما باید نگاه کثرتی داشته باشیم؛ چون همه ما در یک منطقه شهری و محلی زندگی می کنیم پس نباید در این مجموعه برخی افراد احساس نادیده شدن داشته باشند بلکه باید ناتوانی ها را به حداقل برسانیم و کمک خود را در جهت تمام فعالیت های شهری دوچندان کنیم.

دکتر آزاده عباس زاده بنیانگذار دیوار ۴۷ در کشور نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش در رشت و حامیان این برنامه، توضیحاتی در خصوص بیماری سندروم داون ارایه نمودند.

دکتر عباس زاده تصریح کرد: پروژه دیوار ۴۷ رل در استان های مختلف ،بر روی بهترین دیوارها در بهترین و پرتردد ترین منطقه شهری اجرا کردیم و رشت نیز دهمین شهری است که این طرح در آن برگزار می شود .
وی خاطر نشان کرد : طرح یاران دیوار ۴۷ یکی دیگر از طرحهای این بنیاد بود که پزشکان و اساتید بصورت رایگان سندرومی ها را ویزیت می کردند زیرا این کودکان اغلب براثر ابتلا به بیماری آلزایمر ، کم کاری تیروئید و کم خونی از دنیا می روند.

بنیانگذار دیوار ۴۷ در پایان سخنان خود از همه مسئولین و متولیان امر درخواست کرد که این کودکان را نادیده نگیرند بلکه بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

مهرداد میناوند بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران نیز که در این مراسم حضور داشت گفت: پس از اتفاقات ناگوار اخیر چون جانباختن هموطنان ایرانی در فاجعه منا و همچنین درگذشت ناگهانی مرحوم هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس برای رسیدن به یک آرامش در کنار بچه های صاف و زلال سندرومی حضور پیدا کنم و این برایم افتخاری است که پیراهن شماره ۲۱ خود را که در تیم ملی به تن داشتم را به این کودکان هدیه کنم.

دکترجمالی ، عضو شورای شهر رشت نیز از تمام مدعوین، ورزشکاران و هنرمندانی که به احترام این کودکان در این همایش حضور پیدا کردند تشکر نمود.

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در افتتاح دیوار ۴۷ ضمن تشکر از حضور پرشور مردم و مسئولین در این همایش گفت: خوشحال هستیم که این اتفاق خوب در شهر رشت مرکز استان انجام گرفت.

وی افزود: طی بازدیدهایی که از طرح داشتم و پس از تاسیس کانونی برای این کودکان در شهر رشت بر آن شدیم که در آستانه روز جهانی کودک برای حمایت از این کودکان با تلاش های شهردار رشت ، اعضای شورای شهر و سازمان زیباسازی شهرداری رشت اولین منطقه را در منظریه که منطقه ۴ محسوب می شود اجرا کنیم و انشاالله در مناطق چهارگانه دیگر هم در اختیار این کودکان قرار خواهیم داد.

وی همچنین به حمایت همه جانبه همه ارگان ها، نهادها و مخصوصاً رسانه های گروهی از کودکان مبتلا به سندروم داون تاکید کرد.

بهروز بقایی از بازیگران گیلانی الاصل و مطرح کشور نیز در حاشیه این مراسم گفت: بواسطه اینکه این کودکان از صداقت خاصی برخوردار هستند و باید آن ها را بیشتر مورد حمایت قرار دهیم و احساس تنهایی را از آن ها دور کنیم اینجا حضور پیدا کردم و یکی از مهمترین دلیل هم حضور رها دختر مرحوم بدرطالعی است که از این دسته کودکان است و در نمایشی هم اجرا داشته است.

این بازیگر در پایان از همه رسانه ها خواست تا بیشتر این کودکان را مورد توجه قرار دهند و کم توانی آنها را به حداقل رسانده و از پاکی و سادگی این عزیزان برای بهتر زندگی کردن در کنار هم بهره مند شویم.

گفتنی است در این مراسم مهندس مسعود کاظمی نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت، حاج مظفر نیکومنش نودهی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، دکتر رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ، مهندس سید امیر حسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه، حاج رضا موسوی روزان و جناب آقای حاجی پور از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، دکتر جباری مشاور عالی شهردار و جناب آقای تکاملی معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گیلان نیز حضور داشتند.

همچنین بهنام ابوالقاسم پور و هادی عقیلی از بازیکنان ارزنده فوتبال، جوانه دلشاد (بازیگر) وآقایان امیر حسین عسکری و شاه حسینی از کارگردانان برجسته سینما، انوش نصر و حبیب پورسیفی و شرکت مدیرسازان مهمانان ویژه این همایش بودند.

محمدباقر بشردانش مدیر عامل سازمان زیباسازی ضمن تشکر از کلیه عوامل اجرایی و دست اندرکاران این برنامه بیانیه شهرداری رشت را در حمایت از این کودکان قرائت نمود و پس از اهدای لوح های تقدیر، رأس ساعت 13:00 کودکان بر روی دیوار ۴۷ واقع در منظریه جنب مهمانسرای المپیک نقاشی های خود را به تصویر کشیدند.

درباره دکتر آزاده عباس زاده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A