اعلام جرم مدیر بنیاد کشوری سندروم داون دیوار 47 ایران از «جف بزوس»

مدیرعامل بنیاد کشوری سندروم داون دیوار 47 ایران، علیه «جف بزوس» مدیرعامل آمازون اعلام جرم کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دیوار ۴۷ و به نقل از نور نیوزدر پی بارگذاری یک پیراهن با نوشته‌ای علیه جامعه «سندروم داون» با مضمون «بیایید سندروم داون را منقرض کنیم» (Let’s Make Down Syndrome Extinct) برای فروش در سایت «آمازون»، مدیرعامل بنیاد کشوری سندروم داون دیوار 47 ایران، علیه «جف بزوس» مدیرعامل آمازون اعلام جرم کرد.

دکتر «آزاده عباس زاده» در نامه‌ای خطاب به بزوس نوشته است:

به مدیر عامل شرکت آمازون؛ «جف بزوس»

اخیرا در سایت آمازون انگلستان، تصویر پیراهنی مشاهده شده که روی آن نوشته شده است: «بیایید سندروم داون را منقرض کنیم».

صبر کنید؛ بگذارید اینگونه بگویم که به جای پیراهن سایز کوچک، سایز لارج فروخته نشده و به جای لباس صورتی، لباسی آبی به فروش نرفته است؛ ما با یک اشتباه لپی روبرو نیستیم.

دقیقا این اتفاق رخ داده است؛ در نقطه‌ای از این جهان و در کشوری با ادعای دفاع از حقوق بشر، بر روی پیراهنی برای فروش، شعاری با محتوای «دعوت به انقراض و نسل کشی انسان‌های سندروم داون» درج شده و روزهای متمادی است که بر روی سایت شما که بزرگترین دارایی بین‌المللی‌تان است و از شمال تا جنوب کره زمین و از شرقی‌ترین کشورها تا غربی‌ترین‌ها، نام سایت آمازون به گوششان خورده، همچنان وجود داشته است.


سوالی در اینجا به وجود می‌آید:

آقای مدیرعامل بزوس! در عبارت «حقوق بشر» که شعار دفاع از آن را گه‌گاه با خود حمل می‌کنید از منظر شما، این بشر چند کروموزوم باید داشته باشد تا بشر به حساب بیاید؟ آیا بشر ۴۶ کروموزومی تنها گونه انسان قابل دفاع است؟

از چه جایگاهی و از کدامین زاویه، در ابتدا نوشته شدن این جمله نفرت انگیز بر روی این پیراهن و سپس پذیرفته شدن اش در سایت مشهور شما شکل گرفته است؟ منشأ اعتماد به نفس تصمیم گروهی شما برای منقرض کردن انسانهای سندروم داون، کجاست؟

قطعنامه ۲۱۷ سازمان ملل متحد در صبح دهم دسامبر سال ۱۹۴۸، یعنی حدود هفتاد سال قبل و با توافق و رای مثبت ۴۸ کشور تصویب شده و امروزه به «اعلامیه جهانی حقوق بشر» مشهور است، بنده طبق ماده هفتم همین اعلامیه علیه شما، به علت منتشر کردن جهانی تصویر پیراهنی با شعاری بر علیه انسان که به وضوح دعوت به «انقراض افراد سندروم داون» کرده است اعلام جرم می کنم.

بخش هایی از ماده هفتم «اعلامیه جهانی حقوق بشر»:

«… و همه انسان ها محق به پاسداری و حمایت در برابر هرگونه تبعیض که ناقض این اعلامیه است می‌باشند…»

آقای مدیر عامل بزوس! عبارت «بیایید سندروم داون را منقرض کنیم» که در سایت پربازدید آمازون مشغول به تبلیغ اش هستید:

– طبق ماده یکم و دوم از اعلامیه جهانی حقوق بشر، کرامت و برابری انسان‌ها را نقض می‌کند.

– طبق مواد سوم تا یازدهم اعلامیه جهانی حقوق بشر، حق زندگی را زیر سوال می‌برد.

– طبق ماده دوازدهم تا هفدهم، حقوق فردی را زیر سوال می‌برد.

– طبق ماده ۲۲ تا ۲۷، حقوق اجتماعی و سلامتی فردی را زیر سوال می‌برد.

بدین ترتیب جناب آقای جف بزوس مدیر عامل شرکت آمازون! پیرو منتشر کردن تصویر پیراهنی با شعار «بیایید سندروم داون را منقرض کنیم» در سایت بسیار پربازدید شما و متعاقب نقض دست کم ۲۰ ماده از ۳۰ ماده اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب سازمان ملل متحد و همچنین بر اساس ماده هفتم از همین اعلامیه، در درجه اول به عنوان یک انسان و سپس به عنوان یک فعال حوزه افراد سندروم داون، علیه سایت شما به تمام سازمان‌های مربوطه اعلام جرم کرده و می‌خواهم که پاسخگو باشید.

بدیهی است کمترین انتظار ما حذف بسیار فوری تصویر این پیراهن از سایت آمازون و سپس عذرخواهی این شرکت از جامعه جهانی سندروم داون می‌باشد.

درباره دکتر آزاده عباس زاده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A